Bejelentkezés
IDEALISTESTSULY.HU

IDEÁLIS
TESTSÚLY

testsúly

Info

IDEALISTESTSULY.HU
/cikkek/idealis_mozgas.htm

Ideális testsúly - a mozgás szerepe

Mozgás során az izmok energiát égetnek el, ugyanis a sejtek nagy mennyiségű szénhidrátot és zsírt alakítanak át adenozintrifoszfáttá, ami az izmokat működteti.

Legújabb twittek

A görögdinnye már régóta ismert magas víztartalmáról, melynek köszönhetően a nyári melegben kitűnő eledel... https://t.co/oKInpJMRNM

Kutatók egy része szerint a testtömeg-index (BMI = body mass index), mely a magasság és testsúly arányát... https://t.co/X7Kzzxw3kY

Nézd meg, hogy mennyi az ideális testsúly számodra! https://t.co/gkpqryWMyU

Az olíva olajban, mogyoróban és az avokádóban található zsírsavak segítséget nyújtanak az ideális testsúly,... https://t.co/6ZadGYXWds

Nem illik megkérdezni egy nőtől, hogy hány kiló, Berki Krisztián mégis megtette élő adásban. https://t.co/eNjiu9jBfB

Itt az új ötlet: a testsúly utáni adóztatás! https://t.co/lN9EDkyMJp

Jó hír: Testsúly és vércukor csökkentő injekciós készítmény érkezik! https://t.co/MxGjbL0Ix8

A megfelelő testsúly nem pusztán genetikai kérdés: az olyan környezeti tényezők, mint az étrend, vagy a... https://t.co/oUAVtlQl4n

A magnézium segíti az emésztést, a felszívódást, és a zsírok és szénhidrátok felhasználását, mivel a magnézium a... https://t.co/y7rbxa9oDb

„Reggelizz úgy, mint egy király, vacsorázz úgy, mint egy koldus” – hallhattuk sokáig, mint az ideális testsúly... https://t.co/fraTEhGCfO

Nézd meg, hogy mennyi számodra az ideális testsúly! https://t.co/KCKLNObGXR

Biztos, hogy ez lenne az optimális testsúly”? :) :) :) https://t.co/PPOUl2P504 https://t.co/s7jRJxg1TJ

Keresés

Testtömeg-index BMI

Testsúly (kg)
Magasság (cm)
BMI

Ideális testsúly

Férfi
Magasság (cm):

Ideális testsúly:
Pilates - ideális testsúly

Testzsír % számítása

Férfi
Méretek:  (cm)
Magasság
Nyakméret
Derékbőség
Csípőbőség

Testzsír:

Szupertáplálékok

Szupertáplálékok - Organic Mission

Gyógymasszázs

Edit masszázs

A mozgásról

A mozgás jótékony élettani hatásai széleskörűek: a rendszeres edzés fokozza a szív és a tüdő teljesítőképességét, csökkenti a szívizomzat oxigénigényét, aminek különösen nagy jelentősége van koszorúér-betegségben szenvedők számára. Ezenkívül rendszeres edzés hatására csökken a vérzsírszint, a vérnyomás; az izommunka csökkenti a vércukorszintet, segít megőrizni a testsúlyt.

Sok fogyókúrázó csak étrendjének változtatásától, az alacsony kalóriatartalmú ételek fogyasztásától várja a fogyást és az új alakot. Természetesen a megfelelő kalóriatartalmú és tápértékű ételek megválasztása is nagyon fontos, de mindenképpen szükséges az energiafelhasználás növelése, mégpedig több mozgással.

Ha régóta nem sportoltunk rendszeresen, akkor a mozgást lassan és fokozatosan kezdjük újra:

  • Liftezés helyett válasszuk a lépcsőt!
  • Rövidebb utakra bátran menjünk kerékpárral!
  • A bevásárlást, ügyintézést egészítsük ki egy kis sétával! Az egyenletes tempójú gyaloglás, a séta tökéletesen megfelelő arra, hogy újra mozgáshoz szoktassuk izmainkat.

Kocogás, mozgásMár ezek a tevékenységek is gyorsítják az anyagcserét. A sportolás elsődleges haszna éppen az anyagcsere fokozása. Mozgás során az izmok energiát égetnek el, ugyanis a sejtek nagy mennyiségű szénhidrátot és zsírt alakítanak át adenozintrifoszfáttá, ami az izmokat működteti. Minél több izom képződik rajtunk, minél több izmunk van mozgásban, annál több energiát „falnak fel”. Egészen addig, amíg már a zsírraktárak tartalékaira is szükség lesz, azaz megindul a zsírlebontás. Miközben „ég” a zsírunk, kilók tűnnek el rólunk.

  • A zsírpárnák ledolgozásához két alapvető szabállyal tisztában kell lennünk:
  • Minél intenzívebb és rövidebb ideig tartó sportágat űzünk, annál több szénhidrátot égetünk el. Ha a szervezetet ritkábban, de hosszabb ideig tartjuk terhelés alatt, az izmok zsírt égetnek el.

Ennek ismeretében már mindenki számára könnyen érthető, hogy egy rövidtávfutó égeti el leggyorsabban az energiát, egy kocogó viszont a legtartósabban. Az a leghatásosabb, ha a két mozgásformát kombináljuk.

A bomba alak titka

A zsírlebontás nem mindig ott kezdődik el, ahol a leginkább szeretnénk. Vannak olyan zsírsejtek, amelyek gyorsabban reagálnak a változásokra. Ezek a hason és a felsőtesten helyezkednek el. A karon és a lábon lerakódott zsírpárnák már lassabban mozdulnak, legnehezebben azonban a combon és a fenéken lévő zsírt tudjuk eltüntetni. Pilates-gyakorlatokkal azonban ez is sikerül!

Csak onnét tűnnek el a zsírpárnák, ahol sok az izomrost. Ezért egyformán fontosak a kitartást igénylő sportok és az erőgyakorlatok. Így tudunk minél több izomcsoportot munkára fogni. A bomba alak eléréséhez erősítő tornagyakorlatokra, teljes értékű szénhidrátra és sok fehérjére van szükség. Ha ezt hosszú távú sportágakkal is ötvözi, a testzsír hamar leolvad. Nem beszélve arról, hogy duzzadni fog az energiától!

Kapcsolatfelvétel

Név:
Tel:
Érdekelnek a részletek

Fogyás, fogyókúra

Fogyókúra

Bach-virágterápia

Bach-virágterápia