Testtömeg-index BMI

Testsúly (kg)
Magasság (cm)
BMI

Ideális testsúly

Férfi
Magasság (cm):

Ideális testsúly:
Pilates - ideális testsúly

Testzsír % számítása

Férfi
Méretek:  (cm)
Magasság
Nyakméret
Derékbőség
Csípőbőség

Testzsír:

Szupertáplálékok

Szupertáplálékok - Organic Mission

Gyógymasszázs

Edit masszázs

A mozgásról

A mozgás jótékony élettani hatásai széleskörűek: a rendszeres edzés fokozza a szív és a tüdő teljesítőképességét, csökkenti a szívizomzat oxigénigényét, aminek különösen nagy jelentősége van koszorúér-betegségben szenvedők számára. Ezenkívül rendszeres edzés hatására csökken a vérzsírszint, a vérnyomás; az izommunka csökkenti a vércukorszintet, segít megőrizni a testsúlyt.

Sok fogyókúrázó csak étrendjének változtatásától, az alacsony kalóriatartalmú ételek fogyasztásától várja a fogyást és az új alakot. Természetesen a megfelelő kalóriatartalmú és tápértékű ételek megválasztása is nagyon fontos, de mindenképpen szükséges az energiafelhasználás növelése, mégpedig több mozgással.

Ha régóta nem sportoltunk rendszeresen, akkor a mozgást lassan és fokozatosan kezdjük újra:

  • Liftezés helyett válasszuk a lépcsőt!
  • Rövidebb utakra bátran menjünk kerékpárral!
  • A bevásárlást, ügyintézést egészítsük ki egy kis sétával! Az egyenletes tempójú gyaloglás, a séta tökéletesen megfelelő arra, hogy újra mozgáshoz szoktassuk izmainkat.

Kocogás, mozgásMár ezek a tevékenységek is gyorsítják az anyagcserét. A sportolás elsődleges haszna éppen az anyagcsere fokozása. Mozgás során az izmok energiát égetnek el, ugyanis a sejtek nagy mennyiségű szénhidrátot és zsírt alakítanak át adenozintrifoszfáttá, ami az izmokat működteti. Minél több izom képződik rajtunk, minél több izmunk van mozgásban, annál több energiát „falnak fel”. Egészen addig, amíg már a zsírraktárak tartalékaira is szükség lesz, azaz megindul a zsírlebontás. Miközben „ég” a zsírunk, kilók tűnnek el rólunk.

  • A zsírpárnák ledolgozásához két alapvető szabállyal tisztában kell lennünk:
  • Minél intenzívebb és rövidebb ideig tartó sportágat űzünk, annál több szénhidrátot égetünk el. Ha a szervezetet ritkábban, de hosszabb ideig tartjuk terhelés alatt, az izmok zsírt égetnek el.

Ennek ismeretében már mindenki számára könnyen érthető, hogy egy rövidtávfutó égeti el leggyorsabban az energiát, egy kocogó viszont a legtartósabban. Az a leghatásosabb, ha a két mozgásformát kombináljuk.

A bomba alak titka

A zsírlebontás nem mindig ott kezdődik el, ahol a leginkább szeretnénk. Vannak olyan zsírsejtek, amelyek gyorsabban reagálnak a változásokra. Ezek a hason és a felsőtesten helyezkednek el. A karon és a lábon lerakódott zsírpárnák már lassabban mozdulnak, legnehezebben azonban a combon és a fenéken lévő zsírt tudjuk eltüntetni. Pilates-gyakorlatokkal azonban ez is sikerül!

Csak onnét tűnnek el a zsírpárnák, ahol sok az izomrost. Ezért egyformán fontosak a kitartást igénylő sportok és az erőgyakorlatok. Így tudunk minél több izomcsoportot munkára fogni. A bomba alak eléréséhez erősítő tornagyakorlatokra, teljes értékű szénhidrátra és sok fehérjére van szükség. Ha ezt hosszú távú sportágakkal is ötvözi, a testzsír hamar leolvad. Nem beszélve arról, hogy duzzadni fog az energiától!

Kapcsolatfelvétel

Név:
Tel:
Érdekelnek a részletek

Fogyás, fogyókúra

Fogyókúra

Bach-virágterápia

Bach-virágterápia